torsdag den 2. august 2007

Boglæsning pt.

Jeg kan ikke komme rigtig i gang med Carsten Jensens "Vi, de druknede". Slæbte den ellers med i sommerhuset, hvor jeg elsker at læse 2-3 timer i sengen inden opstigning. Det kunne jeg ikke med den her, den fanger ikke - desværre.

I dag vil jeg hente "Lysets hastighed" af Javier Cercas, på biblioteket. Den har fået blandende anbefalinger, men jeg blev lokket af: "Lysets hastighed" er en overrumplende smuk, klog og grum fortælling om alt det, der betyder noget i livet: Kærlighed og krig, kunst og venskab.
Så den får en chance.
Hvis der er nogen - derude - som har en mening om forfatteren, bogen, så læser jeg gerne kommentarer, inden jeg henter bogen.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

søde søde Sister Bonde

Jamen du har da forfærdelig travlt, stakkel - håber fingeren er i orden igen - så du ikke behøver ligne hendes majestæt når du går dine lange ture.
Vi er færdige med ferien - som har været SKØØØN - billeder af ferien kan beskues på www.123hjemmeside.dk/taya.
Stort knus fra Kristina

Unknown sagde ...

Kære Kristina
Velkommen til min blog, det var rigtig hyggeligt.
Jeg vil nyde, at kigge forbi jeres hjemmeside.

johanne sagde ...

Altså...hele starten med søslaget i Carsten Jensens bog, er slet normen for resten af bogen.
Nu ved jeg jo ikke, hvor længe du har holdt ud - men prøv alligevel liiiiidt længere. Jeg kunne i hvert fald godt li´ den.

Unknown sagde ...

Kære Johanne - de er kommet hjem fra søslaget og har ligget i kirken osv. - synes du virkelig jeg skal fortsætte? Hmmmmmm ok, jeg giver den en chance mere. Tak for supporten

johanne sagde ...

Ja, jeg synes, du skal fortsætte. For bogen forandrer sig hen ad vejen, og bliver OGSÅ en historisk fortælling om en by og stolte kvinder.
Hmmm...ved godt, jeg er lidt "farvet" i min vurdering, på grund af min bopælsadresse - men alligevel. Prøv...bare lidt mere.

Unknown sagde ...

Kære Johanne - tak for dit "kom nu videre". Jeg gør det, men kan bare mærke det er svært, har ikke læst i en uge, og DET er meget udsædvanligt.