lørdag den 20. oktober 2007

Avignon I

Tænk at man midt om natten skal køre hjemmefra kl. 04:15 for 4 timer senere, at flyve over sit hjem. Dernede bor vi, lidt syd for Feddet, og ud for Nyord. Det hele skal bare vendes på hovedet, så ses det tydeligt.

I Paris bliver jeg siddende i flyet, lader alle de andre komme ud først, da jeg mener at have 4 timer, inden jeg skal med næste fly. Godt jeg lige tjekkede flyplanen, for det var fra en anden lufthavn, flyet fløj fra. Hmmmm. Afsted, afsted. Fandt ud af at bussen til Orly kostede 16 euro, ingen kontanter i pungen (hvad skulle jeg bruge dem til?) Kontantboxen i stykker, hvad gør man så? Op i bussen, for flyet venter jo ikke på mig. Flink mand fra Chile betaler. Det havde jeg det ikke godt med. Så i Orly får jeg hævet nogle penge og styrter så rundt for at finde ham. Ved at der kun er 15 min. til hans fly til Chile letter. Men spotter en løbende mand, mig efter og stikker ham 20 euro og et kæmpe smil. Nu skylder han mig. Sådan.

Gå ikke over sporet, her kommer både fly og sister bonde løbende.

Værtsfolkene var på pletten i Avignon, med store smil og knus, skønt. Hjem til dejlig mad og vin og her er udsigten fra mit soveværelse.

Indtryk fra alle turene, vinslottene, loppemarkeder, skønne madsteder og pavens slot, bliver når jeg kommer hjem. Har indset, at der ikke er tid til at producere blogindlæg, der køres et meget stramt program, med alt det jeg skal opleve.

14 kommentarer:

et cetera sagde ...

Fantastisk, Sister Bonde!
Historien om chiléneren er bare så meget dig!
Glæder os til rapport-aflægning når du er vel hjemme
igen!
Hyg - og nyd i fulde drag!

Nille sagde ...

Gem bloggeriet til du kommer hjem - og nyyyyd det mens du er væk! Men vi glæder os jo til at se og høre ;-)

Nina sagde ...

Helt enig med Nille. Nyd det nu og lad bloggen hvile lidt. Så er vi lutter ører og øjne, når du er tilbage!

Anonym sagde ...

Wow det ser godt ud! Nyyyd det!! Vi glæder os til at se og høre mere! God fornøjelse!!!

Anonym sagde ...

Hvis ikke du havde sagt Nyord, kunne man da ikke regne ud at det er Sjælland og Møn dernede?
Og Sverige er jo næsten ikke til at få øje på. Det er et skønt billede!
Men jeg får det helt dårligt når jeg hører om besværet med at skifte fly.
Håber du nyder det og fortæller, når du kommer hjem.

Anonym sagde ...

Sikke en vidunderlig udsigt du har fra værelset. Vil se frem til dine fortællinger om alt det andet :)

Anonym sagde ...

Det ser dejligt ud og sikke en udsigt fra dit soveværelse. Jeg synes, du skal suge til dig og først fortælle, når du er hjemme igen. Vi glæder os ...

johanne sagde ...

Sikke en dejlig udsigt fra værelset, der kunne jeg godt opholde mig et par uger.
Enig med andre - glem bloggeriet. Vi har kun godt af at have noget godt at se frem til, når du kommer hjem.
Fortsat god ferie.

Mahalo sagde ...

Vi kan næsten ikke vente :-)

Unknown sagde ...

Til alle - jeg nyder i fulde drag - og i hører nærmere ;o)
Donald, du kan ikke se Sverige på billedet, og jeg glæder mig ikke til hjemturen, men har tid nok i mellem de 2 lufthavne, så det går nok.

Anonym sagde ...

godt indlæg, :) kunne godt lide historien om chile fyren. hehe

kokken sagde ...

Kan kun tilslutte mig alle de andre - glem bloggen og nyd ferien! Så har vi noget at se frem til når du lander igen!

Anonym sagde ...

Jeg grinte altså sådan at den historie med chileneren. Hvor det ligner dig..... Men godt du er kommet frem og hvor ser der dejligt ud.... glæder mig til at du er på bloggen igen

Anne sagde ...

Ler høyt jeg nå, og tror dette er litt "typisk Sister min"...

Og enn at du har tenkt på oss i alt det spennende du opplever og ser. Vi venter i lengsel til at du skal komme tilbake og dele alle dine opplevelser med oss.

Kos deg nå, og glem bloggingen noen dager, vi er her alle sammen når du kommer tilbake.
Klem fra meg.