tirsdag den 6. november 2007

Valnøddesnaps II

De 3 mdr. er gået, som Johanne har foreskrevet, at der skulle gå, inden prosessen kunne gå i gang. Der blevet siet essens og renset flasker og indkøbt masser af snaps. Der var faktisk til indkøb af 3 store flasker snaps. Tak skæbne, tror aldrig jeg har købt så meget. Gad vide, hvad kassedamen har tænkt.

Desværre kan jeg ikke smage om den smager af valnødder, da den forbandende lugtesans ikke er kommet retur (håber fortsat), og lige her tror jeg den sans spiller meget ind. Hele huset er blevet tilplantet med røgalarmer, da det her forleden dag, alvorligt gik op for husbonden, at den er sgu gal. Han havde lagt en karklud tæt på varmepladen på komfuret og tændt for den forkerte plade. Jeg sad ved spisebordet og gættede krydsord - dybt begravet. Jens kommer udefra og opdager røg og LUGT, jeg har intet bemærket, så måske er jeg også ved at blive blind ;o) Men nu skulle det hyle, lige meget hvor der så kunne komme evt. røg fra.

Det er da blevet til lidt her i efteråret. Plejer ellers aldrig af være husmor-agtig på det område. Men Jens har stået for brombærmarmeladen, det er hans domæne.

5 kommentarer:

et cetera sagde ...

Sikke et billede - hvor har du alle de lækre flasker og krukker fra?!? Kan godt se pointen i, hvad kassedamen har tænkt - det er sdan en situation hvor man kunne føle sig fristet til at forklare - og så ville hun da først få mistanke om fremskreden alkoholisme :-)
Det med lugtesansen er til gengæld mindre morsomt - det er godt I har sikret Jer!

Unknown sagde ...

Hvad for en flaske vil du ha? Den ene af dem, er jeres. Men det med at sende. Hmmmmmm. Men jeg gør det sgu, når du/I har valgt.
Du har ret mht. kassedamen.

et cetera sagde ...

Det kan jeg da ikke finde ud af - at v�lge alts� - faktisk s� synes jeg de er fine allesammen - og de der etiketter er simpelthen super, - det fik jeg vist aldrig sagt i forbindelse med de syltede n�dder, men husbond har gemt glasset med etiket og det hele
:-). Hvordan laver man dem egentlig - har du fortalt det??

Unknown sagde ...

Prøv lige at læse din mail. Nej det har jeg ikke fortalt - det må jeg lave et indlæg om ;o)
Du får den høje slanke, den kan jeg mærke du er mest vild med.

et cetera sagde ...

Ved du hvad - du har ret - det må du ikke for det er sgu' uhyggeligt, du!