lørdag den 26. januar 2008

Sidder her

med en kop kaffe, med top bestående af mælkeskum og kanelsukker. Ummmmm. Er kommet lidt sent op i dag, da der er en bog, som ikke vil slippe mine hænder. "Snemanden" af Jo Nesbø. Den er altså godt nok velskrevet og spændende. Dejligt, at man kan blive ved med at glædes over nye velskrevne forfattere. Lene har også omtalt bogen. Men op skal man jo, selvom dagen indbyder stærkt til at blive liggende. Det blev en lang skøn dag i går. Tak for alle jeres søde og gode ønsker til nedenstående indlæg. Først glædede jeg veninden med at få hendes trådløse netværk op at køre samt nyde hendes skønne frokost ;o) Undskyld den forringede billedkvalitet, men jeg har fået et totalt ambivalent forhold til blitz, og så er det svært, at fastholde skarpheden.Jens og sønnen hentede mig her og vi kørte gennem et tætpakket København. Det er utroligt så mange biler, der kan være i den by. "Ud med dem" sagde sønnen. Må give ham lidt ret, der bør snart findes en løsning. Men vi fandt DGI-byens udmærkede p-hus og fandt datteren, som havde billetter til os og fandt et spisehus, hvor vi i ro og mag, nød et dejligt måltid. Dog ikke for Jens, som ikke kan tåle chili og peberfrugter, og det overså vi lige i retten. Så selvom det var en fantastisk super-duper musical-forestilling som 60 unge fra Rysensteen Gymnasium præsterede, formåede de ikke at fjerne Jens mavepine. Var faktisk ved at køre ham på hospitalet, men fandt på at proppe ham med allergi-piller, de tog toppen.Stykket "Kliché" er selvskrevet og var bare så morsomt og flot, at Jens (har det bedre) og jeg i dag taler om, hvor dygtige - og selvstændige - de unge er. Der var en energi og dynamik, så samtlige 250 tilskuere blev blæst væk i 2 timer. Dengang, var der da altid voksne med, på skolen, når eleverne skulle fremvise noget. Det var der ikke her. De har trænet og knoklet siden august og må lave ekstra forestilling (4 forestillinger i alt), pga stort salg af billetter. Der var stående applaus, i mange minutter efter slutningen. Succesen er hjemme. Malene i front til højre.

10 kommentarer:

anjoe sagde ...

Dejligt at du fik en ekstra hyggelig fredag, sister bonde, men av for den med Jens' mad. Det må være ret besværligt for ham, da chili og peberfrugt jo proppes i gu' ved hvor meget...

Jeg håber, at husbonden snart er helt OK igen, og ønsker Jer en rigtig god weekend ;-)

kokken sagde ...

Dejligt billede og som du ved elsker jeg at høre om unge mennesker der har fået øje på hvor godt det er at stå på en scene. Hils datteren og ønsk tillykke. Og hils Jens og ønsk ham god bedring. Chili er stærke sager til en sart mave. Kram herfra og god lørdag!

Nille sagde ...

Det var da en skrækkelig forskrækkelse med den allergi! Men godt, at I undgik hospitalet... det ville da have været synd at skulle undvære den flotte forestilling!

Dejligt, at du kan fungere som omkringkørende helpdesk...hihihi!

Hav en dejlig week-end med bogen. Der er ikke noget bedre end når man er totalt fanget ;-)

Anonym sagde ...

Det var dog fantastisk arbejde, de unge har lagt i det projekt.
Chili er en uskik efter min ringe mening. Indere kan også få for meget chili.

Unknown sagde ...

Anjoe - det var nemlig lige, hvad det var "ekstra hyggelig fredag" - godt udtryk.
Gu er det besværligt - for resten af familien ÆÆÆÆLLLsker chili osv. Men så putter vi bare ovenpå bagefter.

Fr. pipkok - sender der gerne en lille 1 min. frekvens - nææææææææ - nu stopper hun lige op her, kan jeg lægge den ud på bloggen. Prøver.
Nå men det var en frekvens, hvor Malene danser ;o)
Jeg siger dig det var godt. Har hilst hende og ønsket held og lykke med 2 forestillinger i dag.

Nille - det var meget tæt på at Køge hospital, havde fået besøg, men han klarede den ved en 5 - 6 stk. piller.
Den rullende helpdesk kommer gerne til Bruxelles ;o) Eller Ålborg - noget med at et cetera ikke har trådløs, må hellere afsted.
Du kan glæde dig til den bog - super god.

Nemlig Donald - det var så "overraskende" godt. Sønnen havde inden spurgt om hvor lang tid forestillingen varede. Da jeg sagde 2 timer, var han ved at flygte. Men han sad troligt og nød hele forestillingen. Supert.

Anonym sagde ...

Ja, jeg blev da også lidt småsur dér - når nu jeg ikke kan installere trådløst ;-D Det var skrækkeligt synd for Jens - godt at du var snarrådig (som vanligt!). Bortset fra Jens' mave - som jeg heldigvis forstår er i bedring? - lyder det som en topscorer-fredag :-)

Anne sagde ...

Snemannen er helt topp. Men skjekk Gjertruds blogg ...., hun forelskede norske damen du vet. Fikk visst besøk av snømannen på jobb hun.

Unknown sagde ...

Et cetera - man kan hvad man vil, har jeg altid lært. Kom i gang do. Topscorer-fredag, det var så godt, det hele.

Anemone - har lagt en kommentar tl Gjertruds - uffff, hvis det havde været mig lige nu - død på stedet.

Madame sagde ...

Det var synd, at Jens fik det så dårligt, men hvor var det godt, I undgik hospitalet. Men ellers lyder det som en kæmpe og dejlig oplevelse!
Og så er det dejligt, at du kunne give din veninde en håndsrækning med computeren.

Unknown sagde ...

Madame - det var en kæmpe positiv oplevelse, de var bare så dygtige.
Er der altid, hvis der er noget, som jeg kan hjælpe med.