mandag den 12. maj 2008

Ibs hus

ligger stille hen, og om man begriber hvorfor? Nu er det et år siden, han af familien blev flyttet på et plejehjem, trods det, at han elskede sin lille havn og menneskerne, som kom og sludrede med ham. Nu er stort set alle dem, som fik ham flyttet - døde - indenfor et år. Godt nok uhyggeligt. Det er altså lige før, jeg kører til plejehjemmet og flytter ham tilbage. For hvorfor skal andre bestemme, bare fordi man ikke passer 100% ind i de gængse rammer, som samfundet bestemmer. Ib havde det godt i sin lille havn.
Øverste billede er taget fra samme plet, som billedet nedenunder, har bare lige roteret lidt i livet.Nu forfalder herligheden - og det hører ingen steder hjemme. Men så er det jo, at jeg skal huske på min hovedpine og ikke spekulere på alt og alle, derfor sejler jeg min egen sø ;o) Begriber ikke (der var den igen), hvordan et fuldvoksent menneske, kan være i sådan et lille fiskerhus. Men sødt er det.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du har ret - det er synd og skam ... Både i at der ikke er plads til at man falder lidt udenfor "normalen", til at gamle mennesker kan blive i det kendte så længe som overhovedet muligt - og endeligt i hvordan granvoksne mennesker kan bo i så lavloftede huse ;-) Det sidste véd jeg forresten noget om, for det gør jeg selv - og kan svare, at det kan de heller ikke uden at have konstant ømme isser, som bankes op i lave dørkarme m.m. - selv efter at have boet i huset i et helt liv kan man glemme at bare et par centimeter ekstra hælhøjde kan gøre, at man ikke kan passere bestemte døråbninger uden alvorlig hovedpine til følge :-D

Anonym sagde ...

Ååååh, læste lige indlægget igen - med fiskerhus mener du måske styrehuset - på båden?!? I så fald, så glem lige smøren om lavloftede gamle huse ...

Unknown sagde ...

Mener nemlig styrehuset et cetera og her glemmes ingenting, for Ibs hus er jo temmelig lavloftet, og han var/er en granvoksen herre. Så herfra skal lyde en stor tak for smukke ord og dejlige kommentarer.

Anonym sagde ...

Med hensyn til at acceptere skæve eksistenser, er der i DK lavere til loftet end i Ibs hus.

Unknown sagde ...

Det har du så evigt ret i Farmer.

Marianne sagde ...

Det er meget svært i dagens Danmark, hvis man ikke lige passer ind i de udstukket rammer, desværre...

Unknown sagde ...

Glemte at ønske Farmer velkommen til min blog - hermed gjort ;o)

Marianne - det er dælme for dårligt, han havde det så godt dernede. Nu er der heldigvis gode folk, som henter ham ind imellem, så han kan sidde og nyde sin bajer.

Anonym sagde ...

Jeg går også ind for 'længst muligt i eget hjem' - med hjælp udefra. Bare man ikke sidder alene, isoleret og frustreret. Men det frygtelig er jo, at vi ikke kan tage os af alle andre, der lider nød.
Det var trist at læse, Sister.

Anonym sagde ...

Sikke en idyl Ib har boet i :o)
Synd, at det er ved at gå i forald.

Unknown sagde ...

Og det fik han Madame, de var der flere gange om dagen. Jamen jeg forstår ingenting.
En gang forbød Jens mig at søge job på et hjem for narkomaner, for som han sagde: Jeg ville tage dem alle sammen med hjem.
Bliver så glad når du er her igen Madame, det er alt for sjældent ;o)

Lone - vil du købe, hvis det kommer til salg? Der er godt nok noget at gå i gang med ;o) Og yes det er bare så synd.