mandag den 12. november 2007

Blog-partiet

Hvis vi kunne stemme på et parti i morgen med dette navn og partiet kom ind med flest mandater, så skulle de forskellige ministerier bestrides således:


Finansminister: Jette
Forsvarsminister: Henry
Indenrigs- og sundhedsminister: Johanne
Justitsminister: Anemone Hun bliver dermed nød til at flytte til Danmark
Kirkeminister: Nina
Kulturminister: Må jeg være så beskeden
Miljøminister: Jens
Ministeriet for familie og forbrug: Lotten
Ministeriet for flygtninge, indvandrere, integration: Fr. Koch
Ministeriet for fødevare, langbrug og fiskeri: Lene
Ministeriet for Videnskab, teknologi, udvikling: Madame
Skatteminister: Donald
Socialminister: Marianne
Statsminister:
Transport og Energiminister: Stenstropedia
Udenrigsminister: Pernille
Undervisningsminister: frk. bibo
Økonomi- og Erhvervsminister: et cetera


Og hvem skal være statsminister - tjaaaaa - kom med et forslag. Hvis der er nogen som fraskriver sig sit ministerium, ja, så fraskriver man sig også en klækkelig pensionsordning ;o) Men andre er villige til at træde til.

Storm i Balle Havn

Jeg ønsker alle et godt valg og sæt nu krydset det rigtige sted ;o)

42 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor var det morsomt!!! Det var da valgets sjoveste indslag og jeg takker ydmygst for posten!

Og så vil jeg forresten også gerne ansøge om noget kunstnerstøtte.

Unknown sagde ...

Det er hermed bevilliget - Hr. miljøminister - hvor meget har De brug for?

et cetera sagde ...

Ja, den var sjov - rigtig sjov, dejlig kommentar til valget! - og jeg modtager med glæde ministerposen - så må vi jo se om jeg kan klare den "store" husholdning :-D

Anonym sagde ...

Du er bare for god SisterB og selvfølgelig skal du selv være kulturminister.....
Jeg modtager med glæde ministerposten, hvis jeg ikke kan opgraderes til Statsminister.... for jeg ville lave Marienborg om til en feriehytte for pensionister, der trænger til at afbræk fra hverdagen

Unknown sagde ...

et cetera - jeg vil følge dig til den bitre ende og du er velkommen til at udnævne husbonden til spindoctor.

Netop derfor turde jeg ikke udnævne dig til statsministerposten ;o) Marianne for f..... - det kan vi da ikke have rendende i det mondæne Haaaaltee. Men, men lad os nu se, hvad der sker. Der kan jo meget hurtigt blivet rykket rundt på taburetterne. Knus til dig og dine

Anonym sagde ...

Tak for et godt alternativ til morgendagens valgresultat !Jeg er ikke så ferm med geværet !Jeg vil hellere skyde på nogen som ikke gode ved deres medarbejdere!.

Unknown sagde ...

Det er jo det Henry - derfor er du valgt - du skal tage folk i forsvar. Robin Hood - nemlig - du er den rette. Afsted til Hobro (el. hvor det nu var han er) og skyd en salve af ;o)

Frk. Bibo sagde ...

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiih, altså - det var dagens gode nyhed!! *g*

Jeg sænker straks det alt for høje antal elever i klasserne! Vi kan ikke have, at de små poder sidder i vindueskarmen og bliver "vind og skæve". Skal jo sørge for at de er klar til når de skal i arbejde og under kærlig behandling af erhvervsministeren. FNIS FNIS!

johanne sagde ...

Smiler, takker og bukker og giver knus... og siger tak for posten :-) Forfriskende initiativ.

Jeg vil starte med at sørge for sundere mad på alle Sygehusene. Så bliver de syge hurtigere raske og har lettere ved at overleve.

Jeg vil gerne frasige mig posten som Statsminister. For jeg har en roman, som skal skrives, og et blog-land, som jeg elsker at færdes i, og det kan man vist ikke som statsminister.

Og så vil jeg iøvrigt gerne ansøge om Kulturstøtte til at skrive. For hvis jeg ikke havde været førtidspensionist, så var jeg jo død af sult af "bare" at sidde og skrive. Og bøger skal som bekendt skrives, før de kan udgives.

Unknown sagde ...

Godt at du er tilfreds med posten frk. bibo og allerede ser et fint samarbejde med erhversministeren ;o)

Johanne - det kunne jo ikke være anderledes - se hvor du er i gang med det samme. Skønt.
Hvor mange penge har du brug for til at skrive? Inden jeg får hug af skatteministeren, (har jo givet til Jens også) som endnu ikke er kommet på banen ;o)

Jette sagde ...

Takker for tilliden... ja,ja hvorfor ikk'... min mand siger godtnok, at jeg ikke har styr på finanserne.. men, jeg er da villig til at forsøge:)

Unknown sagde ...

Det er jo lige det Jette, du har altid fået den besked, at du ikke havde styr på finanserne. Nu skal du eddermanme osv. vise ham og alle os andre, at du KAN.

johanne sagde ...

Nu ligger landet jo sådan, at jeg får mad på bordet lige nu, fordi vi har vores køkkenhave, og får sund, veltilberedt og økologisk mad efter eget valg, som de også snart vil gøre det på sygehusene.

Så jeg vil tro, der er andre, der har mere brug for pengene, end jeg har nu, også på grund af min alder og mit helbred og min førtidspension, selvom den er fra den gamle ordning.
Men jeg vil foreslå, at man tilbyder folk at sende en ansøgning ind med en begrundelse og en prøve på, hvad man har tænkt sig at skrive - og ikke mindst hvorfor. Men der skal INTET anføres om skoleuddannelse.
Så kunne man evt. give dem det, der svarer til et års kontanthjælp.

Det må du tage dig af :-) Jeg er i gang med at dyrke flere økologiske gulerødder, der ikke skal koges ud.

Anonym sagde ...

Jeg har jo ikke tid! Jeg er ved at arrangere en ordentlig bunke vindmøller til hele landet - både til vands og til lands! Og afgifterne på alt økologi skal sættes ned.

Det er hårdt at være minister. Jeg forudser allerede, at jeg snart får brug for noget orlov. Kunne jeg mon bevilliges et par måneders skrive-retræte på Marienborg? Et alternativ kunne være et betalt ophold på Skodsborg!

johanne sagde ...

Jamen det er jo herligt, hvis afgifterne på økologi sættes ned. Så behøver jeg ikke at dyrke alle gulerødderne selv. Puhaaa....

Anonym sagde ...

Johanne - de bedste gulerødder er nu stadig dem man har dyrket selv. Og de bedste kirsebær er dem man selv har plukket. De allerbedste er faktisk dem man spiser oppe i toppen af træet!

Hov, jeg bliver nødt til at smutte. Jeg kommer lige i tanke om, at jeg også skal have ryddet op i en masse giftdepoter, for eksempel den gamle cheminova-grund. Og hvad er det nu den der plantage hedder ved Vesterhavet??? Det er noget med kær. Kærgård plantage???

Anonym sagde ...

Hehe, sjov idé ;-)

Anne sagde ...

Hiver meg i båten for å begynne å ro..., og vet du, DEN posten kunne jeg virkelig tenkt meg !!!

Tror Danmark ville blitt ett ennå bedre kland å bo i, fordi dette er damen som HATER urettferdighet og forkjellsbahandling !!!

Men nå er nok denne "ministeren" litt sinna, tenker ennå på Et Ceteras lange innlegg i dag, og slikt hadde IKKE forekommet under mitt embete. Så det SÅ!!

Statsminister...., det skulle vært den skuespilleren i "Reiseholdet", han kjekkasen med den litt skjeve leppa... DA hadde denne ministeren stilt i korte skjørter og høye sko til tross for at hun ikke liker det :-)

Anonym sagde ...

Det her er altså sjovt..... emn nu skal ikke bare bruge af financerne - vi skal lige have en samling og finde frem til de vigtigste indssats områder. Hvor begynder vi "oprydningen" efter vores foregænger? Hvad trænger mest.
Jeg selv ser områder som; psykriatien som en vigtigt indsats område - det vi ikke gør i øjeblikket - det kan vi ikke være bekendt.
Dernæst er en af mine kæp heste de ældre, dem på plejehjem, i eget hjem og på hospitaler - hele dette området skal nytænkes.....
Så er der bilerne - de økonomiske ansvarlige biler (dem der forureninger mindst) skal have egen kørebane på motorvejen sammen med offentlig transport(så de suser lige frem) - de skal mærke at de har min fulde støtte og at andre burde følge trop....
Når jeg smutter finansministeren er i røret - overophedning af økonomien....

Unknown sagde ...

Johanne og Jens - sikken en fin dialog - det tegner godt ;o)

Tak Maggie - og de kan li det.

Der kan du se Anemone - du er den rette, afsted med båden med det samme. Du må mene Mads Mikkelsen, hvis andre siger imod går det ikke. Men ellers et ok valg.

Tak skal du ha Marianne - du er jo helt tændt - det bliver godt.

johanne sagde ...

God morgen...vi kan godt blive enige, marianne. Med nytænkningen følger også sundere mad, fordi det betyder så meget både for psyke og helbredet som helhed, hvad vi putter i munden. Så der må sundere, veltilberedt og indbydende mad til hos de ældre, på plejehjemmene, i eget hjem og på sygehusene.
De psykisk syge skal også inddrages her. Evt. med alternativ vejledning, eller hjælp til madlavning udefra.
Og nu vi er ved psykiatrien. Kan vi så ikke sørge for, at der automatisk bliver koblet en kontaktperson på, ved alvorlig sygdom eller psykisk sygdom. Den syge kan så evt. takke nej tak - for det er nemmere for en syg person at takke nej, end det er selv at opsøge, når det er for sent.
God morgen - jeg må løbe. Jeg skal ud og gå en tur i det gode vejr. Jeg er ved at oprette en lille gruppe, som går en tur sammen hver dag. Vi har alle brug for en at gå sammen med, fordi der er ting som gør, at vi ikke kan gå alene, og fordi lys og luft også er helbredende både for krop og psyke.
Vi tales ved, marianne. Du lyder som et fornuftigt menneske :-)

Anonym sagde ...

Hvor er det altså morsomt, Sister Bonde! Jeg takker for ministerposten inden for Videnskab, teknologi og udvikling. Hvad med gratis internet til alle og en pc til alle skolebørn? Så længe vi er på tankeplanet, er jeg meget, meget gavmild.

Unknown sagde ...

Kan ikke være bedre, jeg støtter dig til fulde Madame. Spændt på, hvornår transportministeren kommer på banen og lover nye sko til alle ;o)

Anonym sagde ...

Nå SisterB.... vi skal vel også op til Dronningen og godkendes i forhold til vores udnævnelse?

Unknown sagde ...

Det er da det vi skal Marianne - og hvor jeg glæder mig, men mon ikke vi lige skal have alle ministrene med på banen, for ellers må der jo nye udnævnelser til.

Anonym sagde ...

Tak for udnævnelsen, men jeg er bange for, at det kommer til at knibe med energien. Kunne jeg ikke blive lænestolsminister i stedet for - eller minister for magelige anliggender?

Med hensyn til skoene: selvfølgelig! Og ikke nok med det, jeg vil forhandle med frk. Bibo om at få oprettet en autoriseret skopudseruddannelse.

Unknown sagde ...

Det er ok Uffe, vi deler bare ministeriet, så må en anden tage energi-posten.
Du finder bare ud af noget med frk. bibo - og helt fint med de der sko, dem vil jeg glæde mig til at prøve.

kokken sagde ...

Tusind tak for udnævnelsen. Bare nu flygtningene ikke flygter når de hører at der er skiftet ud i rækkerne, for jeg vil så gerne hjælpe dem med at finde ud af at være her i mit dejlige land! Een ting er sikkert: Du får mig saftsusemig ikke til at spørge Pia til råds! Men jeg skal gøre mit bedste - og ingen er jo forpligtet udover sine evner eller noed.... God valg-dag til dig og knuz herfra

Nille sagde ...

Jeg er meget beæret - over posten og over, at jeg dermed har genvundet mine rettigheder som borger. Jeg kan jo så starte med på det kraftigste at misbruge min post til at banke belgierne oven i hovedet med de åbenbare beviser på, hvor dygtige VI er til at danne regeringer på kryds og tværs af alt!

Derudover er det jo inderligt morsomt kære Sister... og viser din indsigt i os med-bloggere.

Men der er jo masser at tage fat på... skaffe udenlandsdanskere stemmeret igen! Jeg nægter altså at tage over til Bush på hans ranch... men en tur til Tyskland er OK! Der er da en dame, der vil/ved noget...

Takker endnu en gang for posten!

Unknown sagde ...

Det var jo det jeg vidste fr. koch, det er lige dig, og jeg beder dig ikke om noget som helst, men man må kunne arbejde henover midten ;o)

Der kan du se Nille, det var/er lige dig, det kører derudaf, morsomt.

Nu mangler vi kun at høre fra 4 ministre, ellers må der allerede en rokade til - men det løser vi såmen også.

Anonym sagde ...

Hello i stuen - jeg har først lige opdaget idag, at du er kommet tilbage, og har været et stykke tid - snyder ;-) - Tænkte sgu nok du ikke kunne holde dig væk, og det glæder mig da.

Ja krydset er sat, og NU vil jeg ind og slappe på sofaen, for som du måske har læst, er jeg sløj!

Dejligt du fortrød.

Kh

Deborah

Lotte sagde ...

Sister, hatten af for initiativet, det er fabelagtigt.
Jeg vil gerne takke for tilliden og glæder mig til, at vi skal føre en omgang konstruktiv bloGpolitik :-)

Jeg havde nok forestillet mig, jeg ville være mere egnet som miljøminister, men er slet ikke ked af, at Jens får posten - måske vi kunne indgå et tværministerielt samarbejde om økologi?

Unknown sagde ...

Tak for din velkomst Deborah - jeg opfatter ikke mig selv som snyder, men derimod som hykler. God bedring til dig.

Lotten - velkommen til partiet. Glad for at du har taget imod ministeriet og som jeg skrev til fr. koch, skal og er der plads til at arbejde henover hiandens ministerier ;o) God fornøjelse med Jens (som jeg gætter på er åben for alle)

Lene sagde ...

Takker for tilliden sister bonde, men med alle de meldinger der er om økologi, så er det vist ikke passende at du har valgt en landmandskone fra et konventionelt landbrug ;-)
Jeg skal i aftenvagt, men ville hellere sidde herhjemme og holde landmanden ved selskab foran fjernsynet.
God valgaften til dig og dine

Unknown sagde ...

Det er da derfor Lene - det er jo der pengene kommer fra. Ups, nu bliver der nok ballade. God aftenvagt og valg

Nina sagde ...

Åhhh, hvor er det sjovt. Og så har jeg slet ikke haft tid til at læse alle de sjove og helt sikkert konstruktive kommentarer endnu, men kommer tid! Selv takker jeg for tildelingen, Nu er jeg som regel kun rigtig religiøs, når jeg kikker på naturens mægtige kræfter, men som kirkeminister kunne jeg tænke mig at gøre det lidt mere attraktivt at komme i kirkerne, så hvad med lidt god musik og nogle saftige krybbespil her i anledningen af julen. Som gammel dramaturg skal jeg nok bistå ved instruktionen! :o)

Unknown sagde ...

Nemlig Nina, jeg vidste det, de skal bruges de bygninger, skal de. Godt at du tager imod ministerposten, så mangler vi kun at høre fra skatteministeren.

Anne sagde ...

Glemte i går å kommentere at det var "storm i balle havn"..., er det noe rart en tar årene fatt !!

Anonym sagde ...

Lotten - jeg ville egentlig også hellere have været kulturminister, men den post scorede Sister Bonde selv. Og det er nok slet ikke så ringe. Hun har allerede bevidst, at hun er en rundhåndet og gavmild kulturminister ... men det overrasker nok ikke nogen! ;)

Unknown sagde ...

Billedet er jo ikke fra i forgårs Anemone - men der blæser en strid vind, men jeg sender bare ministerbilen efter dig ;o)

Tak Jens - vil altså ikke bytte, og som du kan læse, så er du den helt rigtige til posten.

Har endnu ikke hørt fra skatteministeren, og dog så lidt, for på hans egen blog, skriver han: JUHUUUUUUU, følger der ministerbil med.
Og det gør der da.

Lotte sagde ...

Jens, du ved vist en ting eller to om økologi - og hvis vi nu kunne anspore til en ændret madkultur her i landet, så er der da lidt kultur over posten alligevel ;-)

Anonym sagde ...

Lotten - nemlig! Det bliver godt at bo i Blogland!