fredag den 23. november 2007

I dag er det vores

bryllupsdag og for 18 år siden fødtes vores datter på denne dag. Det var så vidunderligt, da Jens (el. var det min veninde) fortalte, det blev en pige. Tror der i familien, på det tidspunkt, var kommet 13 drenge i rap - lige med undtagelse af en enkelt pige - men hun var helt oppe i Nord-norge, så det var desværre ikke en, vi kunne nyde så ofte. Det at få en pige, synes jeg er specielt. Man tror (el. håber) det er en klon af en selv, men DET er det ikke. Men mange lighedtegn kan jeg dog se - og høre.
Men der er noget med far og datter, ses tydeligt her, kontakt fra første øjeblik.

Nysgerrig har hun altid været, og en forsvarer af rang. Der skal ikke tales ondt om nogen, så er Malene der med det samme. Om det er mennesker el. dyr - fuldstændigt underordnet - hun er i forsvarsposition altid. Håber at hun måske går advokat-vejen, det har hun villet i rigtig mange år, men livets valg ændres jo hen ad vejen.Men man bliver træt og så må man sove. Det selvom man lige er på vej hen, for at trykke på fjernbetjeningen til tv'et. Puden var Malenes et og alt, den var altid med. Hvis vi glemte den i børnehaven, måtte der findes personale, til at åbne om aftenen. Puden kunne ikke ligge dernede og sove helt alene.

Fik et chok, da jeg så dette billede - et selvportræt Men hun eksperimenterer meget med at tage billeder, og ønsker sig i dag et kamera til ca. kr. 5.000. Jo, jo mindre kan ikke gøre det, men det må hun altså selv spare op til.

Stort tillykke til vores dejlige tøs. Håber du får en rigtig dejlig dag i familie og venners kreds.

Punktum for små børn i hjemmet, meget, meget mærkeligt, at vi nu har 2 voksne. Men så kan vi glæde os til evt. børnebørn, nøøøøøøøjjjjj, hvor skal de forkæles ;o)

25 kommentarer:

Anonym sagde ...

Et stort til lykke fra nord. Jeg er jo så heldig at få kende den unge damen i riktig mange år. Skigåing og snebading er aktiviteter hun har benyttet seg av her når hun har vært på besøk hos sine kusiner. Hils datteren og gi henne et knus herfra. Jeg hørte ellers at "the special guest/gift" falt i smag. Ha nu en riktig god fest i aften.

Frk. Bibo sagde ...

Stort tillykke skal også ønskes herfra. Og rigtig god dag til jer alle. ;-)

et cetera sagde ...

Tillykke, søde Malene - og tillykke til dine stolte forældre - de har gjort et rigtigt godt stykke arbejde med dig! Jeg har siddet længe og kigget på billederne af dig - fine eksempler på dine gode karaktertræk, din mor har fundet dér. Det er blevet antydet før, at du også i høj grad er fars pige - og det viser det første billede af Jer to med al tydelighd - jeg har sjældent set en lille ny med så åbne og interessede øjne - den har åbenbart fulgt dig - denne åbenhed og nysgerrighed. Det klinger godt i mine ører at du har "arvet" din mors interesse og evner for fotografering - at se verden "gennem en linse" gør den mærkværdigvis større og endnu mere fantastisk. Det dejlige billede af dig tilsidst viser mig en pige med et usædvanligt kønt udseende - men - og dét finder jeg faktisk vigtigere - også en ung kvinde med humor (omsorgen véd jeg jo at du har fra din mors beskrivelse) og intelligens - det lyser simpelthen ud af dine smukke øjne - endnu en gang hjertelig tillykke, Malene - du ønskes alt godt og glædeligt fremover!

Anonym sagde ...

En stor dag for dig og Jens og ikke mindst for Malene - nu er hun endelig voksen. Og så smuk og skøn hun er både i sind men så snadelig også af ydre. Jeg tror på hendes fremtid bliver stor for med det sind så når hun langt.
Et stort tillykke med dagen og jeg håber at i kommer til at nyde en dag, der vare for evigt i minderne.

et cetera sagde ...

HovSA - jeg glemte at lykønske Jens og dig med bryllupsdagen - Hjertelig tillykke med den, begge to - hvormange roser mon du får iår ;-D

Unknown sagde ...

Tusind tak til jer alle, I er knusedejlige.
Er i gang med at gøre rent i Malenes lejlighed, og trængte lige til en lille pause. Stort SUK. Men tror jeg når det, inden rykind af gæster kl. 16:30. Du fra Nord kan nå det endnu ;o)

et cetera (og Lene - når hun kommer på banen) jeg fik 9 roser. Ja, hvad får I så ud af det ;o)

Unknown sagde ...

Øhhhhh - søde Marianne - snadelig? Flot nyt ord, du er bare for skøn.

Anonym sagde ...

Sikke en dejlig historie du har dokumenteret med de skønne billeder af jeres Malene. Hjertelig tillykke både til hende og til jer - jeg håber, I får en uforglemmelig dag, og at du tager en masse billeder, Sister.

Mahalo sagde ...

Jeg grinte sådan, da jeg så billedet med puden på bordet...hun er så sød, både dengang og nu.
Tillykke med bryllupsdagen og datteren :-D

et cetera sagde ...

Vi tænker lige over det med de 9 roser - og Marianne er bare for god - det skal simpelthen aldrig hedde andet end snadelig - nu mangler vi bare at finde ud af hvad det ér :-D

kokken sagde ...

Et stort tillykke med jeres smukke datter og tillykke med jeres bryllupsdag! Hun er så smuk jeres datter både udenpå og indeni:-) Ønsker jer en dejlig dag - kærlig hilsen fra to vestjyder :-)

Nille sagde ...

Kære Sister,

Et stort tillykke med din og Jens bryllupsdag!!! Og et stort stort tillykke med Jeres datter - og også til Malene!

Det er nogle søde søde billeder - og ja, der er ikke noget at gøre - piger er fars ;-)

Jeg håber, at I får en rigtig dejlig dag... og en god middag på den italienske restaurant.

De 9 - var det ikke de 9, der manglede på det tidligere foto med vinflasken og roserne??? Nu er billedet jo væk - øv!

Nyd dagen!!!!

Anonym sagde ...

Ja er jeg ikke god :-)aner ikke hvordan jeg gør snarlig til snadelig..... Det må være rakurge (agurke) tide

Anonym sagde ...

STOR TIL LYKKE med bryllupsdagen - og til lykke til datteren. Jeg håber at I alle får en god dag og får mange gode gaver!

Lene sagde ...

Tillyke Malene, det er en stor dag at blive myndig.
Og tillykke til forældrene med jeres smukke datter og tillykke med bryllupsdagen.

Anonym sagde ...

Stort tillykke med både bryllupsdagen og din smukke store datter! Det er da meget I kan fejre på en dag!!!

johanne sagde ...

Hjertelig til lykke med datter og bryllupsdag. Det er så dejligt med billeder, de fortæller så meget.
Også her fra øen ønskes I en rigtig god dag :-)
Knus til Lille Sisteren.

Anonym sagde ...

Tillykke med din smukke pige - 18 år - det er en fantastisk alder. Tillykke med bryllupsdag også - det er altid dejligt at tænke tilbage på ægteskabets gode og mindre gode dage

Anne sagde ...

GRaTulerEr til dere alle !!! For en dag, ble nesten rørt jeg av å lese om dette. Og som tiden går, sikker på du synes det du også, at den løper avsted, redd for å glemme alle de gode stundene drere har hatt sammen. Marlene er en vakker jente, har det etter sin mor tror nå jeg. jensegutten holder seg også helt strålende, synes ikke jeg ser store forskjellen på han på de bildene du har publisert av kjekkasen.
håper nå dere får en helt forykende feiring nå da. Dere har jo vært så flinke til å planlegge denne dagen.

Varm hilden til dere alle fra Anne i Norge.
Stor klem til deg min kjære unike danske venn.

billedmager sagde ...

Kære Sisterbonde!
I ønskes tillykke med jeres dag. Din datter skal du også have tillykke med. Jeg håber at I har haft en god dag alle sammen.
Også er det sjovt for mig at se, at vi har piger på samme alder. Men min datter blev atten i april.
Blogger hilsen fra Billedmager

Anonym sagde ...

Stort tillykke.
Hold op en smuk datter :)

Unknown sagde ...

Tak Johanna - vi gør det godt, når vi gør det ;o)

Ella sagde ...

Et forsinket tillykke med både smuk datter og bryllupedag :-)

Unknown sagde ...

Det var sødt af dig Ella - tusind tak.

Anonym sagde ...

tusind tak til alle, for de søde fødselsdags hilsner.