torsdag den 31. januar 2008

En ane/vennevæg

er hermed udført, og det tog godt nok sin tid. Men i meget lang tid, har jeg savnet denne portrætvæg og frygtet det værste, da billederne blev hentet ned fra loftet. Her har de stået sommer og vinter i kulde og varme i ca. 3 år, men de har klaret sig fantastisk. Enkelte måtte dog udskiftes, havde fået en underlig farve, og nye skulle op, og der er heldigvis plads til flere.Der nok nogen ude i blog-land, der tænker sit, og så lige her hos Sister Bonde, dette firkantede, strømlignede væsen. Yes, sådan har det været i mange år, og de skal være der, hører til. Min mor har fuldstændig tilsvarende ved hendes trappeopgang til 1. sal, dog ikke med de samme billeder i. Tror vi her har med en arvelig belastning at gøre ;o)

20 kommentarer:

Tenna sagde ...

Tillykke med det færdige projekt! Det ser fantastisk ud - og hyggeligt :-)

Anonym sagde ...

Det ser vildt godt ud :) Jeg vil også gerne have en ane-væg når jeg engang får pladsen til det!

Unknown sagde ...

Nåååå - hvor er I søde - Emmaline og Stine. Tusind tak og Stine begynd at samle rammer nu, det lønner sig tilsidst.

Lene sagde ...

Jeg har en lille anesamling på mit klaver :-) Det ser dejligt ud, sister, det må aldrig blive så strømlinet, at der ikke er plads til billeder :-)

Unknown sagde ...

Nemlig Lene - vi må ha lov til at gå ud over Bo Bedres retningslinjer og følge vores egne behov - bare en gang i mellem ;o)

Anonym sagde ...

Super, super flot Sister! Jeg elsker alle dine flotte billedrammer. Det må have taget lang tid at samle alle de rammer. Er de dyre?

Jeg vil have sådan en væg over min computer med alle mine yndlingsforfattere! Og så vil jeg have noget lignende i køkkenet med billeder af frugt og grønt. Det bliver så lækkert.

Anne sagde ...

100 % vakkert og flott skue.

Omgir deg med varme og glede hver eneste dag, nemmelig.

Unknown sagde ...

Jens - det er da den bedste ros du kan gi - ved at gøre det samme. Dejligt, dejligt. Der er nogle meget, meget gamle rammer og nogle fra 70'erne og fra i går og fra - det er jo ligegyldigt, bare man kan se det skønne i dem og indholdet.

Anemone - det kan ikke siges mere tydeligt, klem til dig.

Nina sagde ...

Arveligt, ja, det tror jeg bestemt. Og jeg elsker at komme i hjem med sådan en væg - det fortæller så meget om beboerne og sætter også dejligt gang i fantasien!
Måske finder jeg på noget lignende en dag. :o)

Unknown sagde ...

Nina - go for it - det er langsommeligt dejligt at lave, og man bliver glad, hver gang man skuer væggen.

Olines sagde ...

Sådan en vil jeg også have! Tak for inspirationen, anevæggen skal tilbage i min bolig.

Unknown sagde ...

Oline - hjertelig velkommen - min husker er ikke, hvad den har været, så om jeg har budt dig velkommen før, tjjaaaaa, det kan ikke gøre for tit ;o)
Selv tak og bare kom i gang.

Anonym sagde ...

Egentlig er det en gammel plan at lave en forfattervæg - men det er en af de planer som nok skal blive gennemført. Jeg kan bare ikke lige gennemskue hvor jeg skal finde så mange flotte og forskellige billedrammer som du har??? Jeg skal jo på loppemarked og sådan nogle steder, men det er desværre ikke lige noget for mig.....

Unknown sagde ...

Jens - du skal da i gang, og man kan altså købe mange fine (billige) rammer i Bilka, 10'eren, osv. Det behøver ikke være på loppemarkeder. Kan også fiske hos familier og venner, om de har nogen liggende. Ønske sig i føsdagsgave osv. Mange muligheder - go for it. Du bliver så glad.

Anonym sagde ...

Jeg elsker sådanne vægge og billeder - de siger alt - jeg burde også tage mig sammen og få lavet en sådanne... og godt du stadigvæk har plads og måske du på et tidspunkt også bliver nødt til at have en blogvæg, ha ha

Unknown sagde ...

Marianne - en blogvæg? Altså med billeder af de forskellige bloggere. Det bliver da noget af en opgave, da rigtig, rigtig mange ikke lader sig skue. Men hvis nogen har lyst til at sende mig et billede af sig selv - gerne på mail - så bliver de hængt op i glas og ramme ;o)

Anonym sagde ...

Sister, jeg elsker din anevæg - og Mariannes idé om en bloggervæg er da fantastisk. Jeg tror der er rigtigt, rigtigt mange der har sådan en væg med aner - og endnu flere der ville ønske at de havde modet til at gøre op me "BoBedre-syndromet" - og få sig én!

Nille sagde ...

Det er rigtigt rigtigt smukt - og netop fordi det er lidt 'skævt'! Ikke de samme ens rammer til det hele! Jeg har en mini-væg... hihi - der er kun 5 billeder indtil videre. Men du giver mig lyst til at udbygge!

Og det er da dejligt at have folk med sig hele tiden! Så kan du lige sende dem et smil når du går forbi!

Unknown sagde ...

Nemlig et cetera - og nu venter jeg spændt på, hvor mange billeder jeg modtager ;o)

Nille - du må i gang med at få din lyst styret ;o)
Og du har helt ret, man smiler, hver gang man kommer op af trappen nu.

Anonym sagde ...

Okay sister - du har givet mig en udfordring - jeg vil en dag få taget et billed som viser shabby - til din blog væg - jeg står jo ved hvem jeg er :-)