søndag den 13. januar 2008

Kan ikke lade

bøgerne være, om dette sprængfarlige emne, som jeg overhovedet ikke tør nævne, for det var da noget af en reaktion, det affødte sidst, jeg skrev om det. Eller rettere om de bøger, jeg har læst om emnet. Denne weekend blev det til "Solgt" og start på "Dybt at falde".

Og hvorfor er det så lige sådan, hvad er det jeg fascineres af? Hvorfor bliver jeg ved med at læse om dette emne? Måske fordi, det er så forbandet svært at tro på det sker, men det gør det i meget, meget stor stil. Noget af det værste er næsten, at de piger, som slipper fri (får mulighed for at flygte) dem tror myndighederne ikke på. Læs: Politiet.
F.eks. kan jeg ikke se dokumentarfilm om børnearbejde, men gør det nogengange alligevel, med det resultat, at jeg ikke kan sove (luksusproblem), tænker bare på, hvad man kan/burde gøre, men får intet gjort, hvorfor?
For et stykke tid siden, læste jeg alt, om det at gå i kloster. Det forstår jeg heller ikke, og synes egentlig ikke jeg har fået/fundet en god forklaring på, hvorfor folk gør det, endnu.
Har du emne, som du har svært ved at holde dig væk fra, selvom det er forfærdeligt at læse om?

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg prøver virkelig at undgå programmer , hvor børn bliver udnyttet enten som billig arbejdskraft, eller sexuelt, eller bliver slået af voksne, ....men alligevel ser jeg disse programmer og bliver så ked af det, og bruger megen tid på at tænke over, hvorfor voksne kan gøre disse ting mod sagesløse børn....det er IKKE i orden

Anonym sagde ...

Jeg vil gerne læse de bøger.

Anne sagde ...

En rask kommentar herfra før jeg styrter til jobben....altså.... foreldre med døds syke barn...som skriver sin historie !!! DA blir jeg syk og lggende søvnløs.

Nille sagde ...

Jeg har det faktisk mere sådan med TV - fordi det visuelle måske virker stærkere på mig. Og der er serier, som jeg ikke kan holde ud at se - med for meget hospital og sygdom f.eks. Eller katastrofer af den ene eller den anden slags! Så står en på mareridt hele natten.

Unknown sagde ...

Nemlig Anne - det er frygteligt, men måske sundt nok, at blive konfronteret med det - ofte?

Kæreste datterskat - så må du låne dem på biblioteket, det har jeg gjort.

Anemone - jeg måtte stoppe på intensiv afd. da jeg fik børn, da gik det for tæt på med de syge børn.

Nille - så har du det jo på samme måde, for selv om vi ved, at vi ikke kan tåle at se dem, så gør vi det alligevel. Mystisk.

Anonym sagde ...

Jeg har det ligesom Nille, det er ofte film som "brænder fast på nethinden" - og dér er jeg også meget "følsom" omkring børn!
Det er nok derfor jeg holder så meget af ganske almindelige engelske krimi'er med ganske almindelige" - og helt usandsynlige - mord :-D

Unknown sagde ...

Nemlig et cetera - men helt ærligt "Hun så et mord", hvor mange har hun set, det stakkels kvindemenneske. Jeg har aldrig set et eneste afsnit, pga titlen ;o)
Nej, det var for at drille. Klem