mandag den 11. februar 2008

Mit hjerte er

atter tabt til Sæby. Det er simpelthen en meget, meget charmerende og smuk by. Er jo kommet der siden barn - oftere dengang end nu - så gensynglæden er lige stor. Noget andet, som er tabt i denne weekend, behøver ikke komme tilbage, minus 200 g. på vægten til morgen. YES.

Mor elsker sit Sæby og vil gerne vende retur - engang - her ses hun på Strandpromenaden.Lyset var bare så smukt og, hvor var vi heldige med vejret. Desværre blev køreturen derop og ned til Århus søndag, kørt i en tyk tåge. Ærgerligt, når man nu så gerne vil nyde det smukke landskab. Men det må blive snart igen, at turen går derop, for det tager jo ingen tid ;o)Et af dagens store højdepunkter, var mødet med alle mors søskende med deres mænd og koner samt 2 af mine kusiner. Mormor fødte 9 børn, hvoraf 5 fortsat bor i Sæby/Frederikshavn. Det blev et pragtfuldt gensyn, hvor et fællesbillede heldigvis kom i stand. Kaffe og hjemmebag blev serveret i det hus, som vi havde lejet i Sæby Søbad. Brormand var (for en gang skyld) ikke tilfreds med rengøringen, og synes lige at gæsterne skulle nyde den smukke udsigt.Det andet møde, var godt nok noget, som havde sat gang i sommerfuglene i maven. Indrømmer blankt, at nervøsiteten, næsten slog mig ud. Det var en gave, endelig at kunne give min tvillingesister og mit barn nr. 2 et kæmpekram. Et cetera beskriver mødet så smukt, og kommentarene fik godt nok tårene frem, så I skånes her og må læse der.

15 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for sidst, du kære sister - glæden og varmen sidder endnu i mig!
Det er godt at I er kommet godt - og "lettere" - retur :-) Dejlig, dejlig læsning om Sæby og familibesøgene, selv om vi jo havde hørt lidt. Jeg faldt også pladask - igen - for Sæby! Havde da også glemt hvor smukt der er ... Dine billeder derfra sidder "lige i kassen" - det øverste - ren kunst!

Anonym sagde ...

HOV, forresten - huskede du at lægge billet ind på husbåden, som ses i baggrunden på havnebilledet - husk nu at vi har aftalt at købe den :-)

Unknown sagde ...

Sig mig engang et cetera - har du siddet på spring ;o) Hvornår kommer der noget? Dejligt, dejligt med en kommentar så hurtig, har da knapt nok trykket på udgiv-knappen, før du er der. Det er skønt. Selvtak for sidst :D
Skulle jo lige vende hjem og har først åbnet i dag, så nu skal jeg på rundtur, hos jer alle sammen, glæder mig. Måske der kommer lidt mere senere og Århus - måske.

Anonym sagde ...

Jeg skynder mig også at sige tusind tak for sidst. Det var en super god oplevelse og skønt at give dig et ÆGTE kram. Skønne billeder - vil sige lige som Et Cetera - det første er RIGTIG godt!!

Unknown sagde ...

Selvtak kære barn - jeg vil sige det var skønt, at kunne give dig lidt varme, uuuufffff, altså de stakkels fingre.
Tak til jer begge for rosen til billedet, men man kan næsten ikke tage dårlige billeder - deroppe - lyset er smukt.
Var det ikke dig og husbonden, som skulle købe båden, et cetera. Brormand er med, han var helt vild med den. Tror nok Jens og jeg har købt rigeligt af både fast og løst ejendom, så der er ikke til flere køb foreløbig. Kommer gerne på besøg ;o)
Har lige talt med mor i telefonen og hun vil tilbage - NUUUUUU.

Lene sagde ...

Sæby, der arbejdede jeg på en københavnsk feriekoloni i to somre i træk. Der er så smukt deroppe, så jeg kan godt forstå din mor længes :-)
Og blogmødet, det var jo bare dejligt at det kunne lade sig gøre :-)

Madame sagde ...

Det lyder som den skønneste weekend! Både med smukke landskaber og smukke mennesker. Dejligt at læse, at I endelig mødtes.

Marianne sagde ...

Jeg kan godt forstå dig - der er et helt fantastisk lys og en dejlig vind - pludselig får du mig til at savne... Hvor var det et skønt IRL blogger møde :-)

Unknown sagde ...

Lene - der er godt nok Skagen - men Sæby er nu dejligere, efter min mening. Det var rigtig dejligt, at alt klappede mht. mødet ;o)

Madame - det var det, og du får nok lidt mere fra om søndagen - senere.

Marianne - det var helt vidunderligt vejr, vind og lys - afsted med dig og dine, og nyd det. Sæby Søbad er perfekt sted for jer alle 4.

Nina sagde ...

Dejlig læsning og vidunderlige billeder, Sister. Jeg er jo fuldstændig fortabt i forhold til hele Vendsyssel, faktisk!
Og dejligt blogger-møde, godt det endelig kunne lade sig gøre, at "familien" kunne få en skøn stund sammen!

Unknown sagde ...

Tusind tak for dine smukke rose Nina - og yes det var dejligt. Fik desværre ikke tid til kaffe i Rebild og til frokost i Skanderborg, og sådan er der så meget, man gerne vil, men ikke når. Må blive næste gang.

Nille sagde ...

Det stråler simpelthen ud af Jeres alle tre's ord, at det har været en fantastisk oplevelse. Det tvivlede jeg nu ikke på - men det er da skønt at få tingene ført ud i livet. Nu bliver det værste bare ventetiden til næste familietræf ;-)

Unknown sagde ...

Nille - det var det og nej tror ikke ventetiden bliver slem. Man er så tæt på hinanden i dag, at der jo sjælendt går lang tid, før kontakten er der.

Anonym sagde ...

Flotte billeder fra Sæby og jeg har læst et cetera´s reportage med stor interesse. Der er vist ingen tvivl om at I alle havde en fantastisk tur.

Unknown sagde ...

Nemlig Jens og tak for rosen :o)