søndag den 26. oktober 2008

Radiovejrudsigtmanden

bord

sagde i formiddags, at vejret i dag var/er til indesysler. Det tog jeg for pålydende og gik i gang med, at rydde samtlige bunker på kontorhylderne. Nu er det sådan, at en meget, meget lille bunke på et par millimeter er min - resten er - tjaaa gæt hvem? Det er og bliver et mareridt, for han vil ha det sådan. Men når han nu er gift med en sekretær, som ælllsker orden og system, er det svært med disse støvede bunker. Men endelig har min elskede - mod sin vilje - sat sig, og er begyndt, at smide til højre og ventre. Det til højre bliver af sekretæren sat i mapper, det til ventre bliver brændt. YES. Bare sig jeg er streng, men retfærdig :D

14 kommentarer:

Anonym sagde ...

Så er vi to, selv om jeg ikke er sekretær, men kun bogholder. :-)

Ja, det er indevejr i dag og derfor er vi på vej ud af hoveddøren, da vi skal til Roskilde Museum, hvor der er rundvisning i dets særudstilling. Jeg glæder mig, for jeg kan godt lide at høre en god historie.

Unknown sagde ...

Tine - der er ikke noget der hedder "kun" foran ens titel. Du er bogholder og det er du stolt af :D
Dejligt med tur på museum, håber at det var godt.

Nille sagde ...

Hvor er han dog privilegeret - at have en sekretær til at sætte i mapper! Mine mapper er ved at sprænges... overvejer, hvor mange år man egentlig skal gemme lønsedler osv. Måske de skulle fra mapperne og i ilden...

Anonym sagde ...

Dejligt kontor, ellers :-)

Anonym sagde ...

Nå nej - for dælen da - det er jo spisestuen?

Sifka sagde ...

Sikke en smuk billedvæg. Det er da en ide, jeg kunne komme til at låne.

Unknown sagde ...

Nille - anskaf dig e-post, så har du ikke brug for mapper. Det er bare genialt. Har brugt det i mange år - også til opbevaring af uerstattelige papirer, som fødselsattester, vielsesattest osv.
Jens er desværre så moderne, han skal have noget "håndgribeligt". Det må og skal jeg acceptere. Det var lige lidt psykologibehandling af mig selv :D

Unknown sagde ...

Et cetera - for dælen da - kontoret er jo pt. pakket sammen. Det kommer måske en gang til at se ud af noget ;o) Ting tar tid :D

Sifka - du hugger med arme og ben. Og hvis du skal ha hjælp, så er jeg ind i mellem lige ved siden af dig :D

Unknown sagde ...

Nille - kan pt. ikke rette mine fejl, så der skulle selføllerlig stå IKKE moderne.

Nille sagde ...

Neeej Sister, så avancerede er vi ikke hernede... lønsedler fås kun i papirform - og i to udgaver (fransk og flamsk)! Forleden dag var jeg i banken med en check - totalt umoderne! Det tog damen 3 minutter at udfylde papier i HÅNDEN for at sætte dem ind på min konto... der er vist langt igen!

Lisbeth sagde ...

Jeg ville egentlig bare sige tak for opskrift på FISKE-LASAGNE, prøvede den forleden...den er bare GOD! - men vil da osse sige at jeg bruger e-boks i modsætning til min bedre halvdel, som har det som Jens og sikkert mange andre mænd ;O)

Unknown sagde ...

Nille - du kan da ha den danske e-post osv. osv. Det tror jeg ikke har noget med landegrændser at gøre :D

Lisbeth - dejligt, at man inspirere, DEN var nemlig rigtig god.
Jamen Swester vil ikke bruge e-boks, så vi kan vel egentlig ikke drage nogen konklusion :D
Andet end, at vi to gør det, der er nemmest ;o)

Det gule hus sagde ...

Ok, her ligner min mand så også din. Han er og bliver en bunkemand. Når det bliver for slemt og jeg har prøvet at få ham til at rydde lidt op i bunkerne, uden held. Så bliver de små gule note seddler sat op, alle steder med tekster som "åhhh, hvor vil jeg gerne ryddes op" eller "pas på !!!, om et lille øjeblik er det hele væk." DET plejer at hjælpe og sedlerne skaber stor morskab hos dem der kommer på besøg ;-D Jeg er ikke engang sekretær, men pædagog :-D

Unknown sagde ...

"hjææææælp jeg vælter" - kunne der også stå på en af de små gule - Lis.
Tror der er mange mænd, som har det på den måde. De fatter ikke idéen med at det skal gemmes væk i mapper, så kan man jo ikke finde det :D