torsdag den 27. november 2008

Købt en gave

til "huset" idag - på nettet. For et stykke tid siden, skulle jeg have et nyt batteri til min lille radio, det kostede kr. 600 hos den lokale expert-forretning. Mente det var lige lovligt meget, for at være "uden-ledning", så det blev droppet. Så lidt på fladskærme, når jeg nu var der. Det skrummel af et tv, som huset er udstyret med, har indbygget dvd, og den er kaput-slut. Ikke smart.

71-8464

Derfor frarådede de os "i butikken" IGEN, at købe et tv med indbygget dvd, men anbefalede en lille bitte dims, som nemt kan skjule sig. Det tiltalte fruen. Den kostede kr. 300 mere i butikken end på nettet, hvad gør man så?

Udover at den var billigere, kunne man få 2 dvd-film med, når man købte for det og det beløb. Glæder mig da bare helt vildt til pakken kommer, og det gør resten af husets beboere også.

Vi skal have en flad-skærm, på et eller andet tidspunkt, så bliver den købt hos de lokale. Det bliver for tomt, hvis alle de små butikker, lider net-døden.

11 kommentarer:

Marianne sagde ...

Jeg køber det meste på nettet - for jeg kommer jo ikke lige sådan ud... Og for mig er det en genial opfindelse at jeg kan handle hvornår jeg vil. Dog går jeg meget op i hurtig levering, dem der er for lang tid om at sende - de for et minus i min bog....

Anonym sagde ...

Du har ret mht de små lokale :-) Fladskærme er jeg MEGET delt i forhold til. De fylder mindre og "blender" bedre ind - men billedkvalitetet kan ikke ikke "røre" et billedrørs-tv - så vores kæmpeskrummel bliver vist ikke udskiftet lige med det samme. Når det ikke kan mere kan vi blive nødt til det - for jeg tror allerede at det er praktisk taget umuligt at opdrive et tv med traditionelt billedrør ....

Unknown sagde ...

Marianne - jeg køber enormt meget på nettet - også. Men lige med de der "store" ting, tror jeg det er en fordel at handle hos de lokale.

Et cetera - har også mine tvivl mht. fladskærm. Men i mange år, har der været "striber" i den ene side af skærmen, du kan leve med det, men når nu dvd'en er gået. Såååååå.

Anonym sagde ...

Jeg er en ivrig blog-læser – også af dine sider, har dog ikke en blog selv.
Sikke da en smart DVD-afspiller du har fundet.

Unknown sagde ...

Tak Susanne - dejligt når anonyme titter frem - velkommen til.
Håber og ønsker dvd-afspilleren er god. Den lillebitte størrelse, tiltaler mig rigtig meget.

Anonym sagde ...

Man skal heller ikke glemme, at der er visse fordele ved at handle i de almindelige butikker - hvis noget går i stykker, så er det vist lidt nemmere at få det repareret.

Jeg har heller ikke hverken fladskærm eller DVD-afspiller - men det kommer jo nok på et eller andet tidspunkt. Indtil videre bruger jeg min computer når jeg ser DVD og det virker jo ok.

Jeg håber I bliver glade for den nye DVD-afspiller. Den ser vældig smart ud!

Unknown sagde ...

Du har - som altid ret - Jens. Det er nemlig lige det, der er vigtigt, ved at købe "tæt på".
Håber virkelig at dvd'en er ok - meget spændende.

Anonym sagde ...

Jeg vil ønske deg en alle tiders tur! Og jeg er glad du er på nett igjen :)
Jeg storkoser meg med å lese bloggen din hver dag.
Klem fra Trønderpia!

Unknown sagde ...

Tusind tak Trønderpia - og stor klem tilbage :D

Anonym sagde ...

Det var da en fantastisk smart "agregat" *S*, mon jeg skulle suse ind og se om jeg kan finde sådan en?? vi har jo alligevel huset fuld af dimser og elektriske gadgets efterhånden, så en fra eller til *S*

Mange hilsner
Birthe

Unknown sagde ...

Birthe - den er åbenbart forsinket, så dvd'erne kommer først - pyt, bare den kommer.
Den hedder sådan her, hvis du vil lede: Grundig GDP-7700 DVD-Player.

Hilsner fra Inger