søndag den 28. december 2008

Efter en arbejdssøndag

på 10 timer inkl. kørsel, er skuldrene ved at tage livet af mig. Hovedet er tungt af kemikalier, for det bliver jo ikke advaret, mod de alt for skrappe sager, før det selv siger fra. nullermandKæmpeminus ved ikke at kunne lugte. Men tiltrængt var det - er det, meget, nåede dog "kun" badeværelset, lidt entré og udlejningsværelse.

Et eller andet sted, er det svært at forstå, hvorfor mine unger ikke kan rydde op, gøre rent og have orden, når de i den grad, er vant til det hjemmefra. Eller er det netop derfor? Er det en form for protest mod renheden og det strømlignede? For de VED faktisk godt, hvordan man gør.

21 kommentarer:

Unknown sagde ...

Og saa laenge du traeder til og goer det for dem, saa goer de det aldrig selv:)
Men jo, selvfoelgelig ved de godt hvordan man goer, det er bare ikke saa vigtigt for dem at der er super rent. Det bliver det foerst den dag hvor de selv har boern der ikke goer det:)

Anonym sagde ...

Er det ikke mere fordi, du altid gør det for dem også selv om de er flyttet hjemmefra ?

Skrevet af en, der aldrig har fået hjælp af sine forældre til den slags, men derimod har jeg hjulpet dem fra længe før jeg i bund og grund var gammel nok til det, i hvert fald hvis jeg skal sammenligne med hvad andre i den aldre kan.

Unknown sagde ...

Kat - du har fuldstændig ret - og så sluttede det så også herfra med det. Nemlig.

Tine - jo det er. Dog ikke i det her tilfælde, har aldrig fået lov :D
Jens har det som dig, ham og hans søskende fik ingen hjælp hjemmefra. Mig og mine søskende fik al den hjælp vi ville. Altid.

Anonym sagde ...

Jeg syntes det er fantastisk at du tager afsted og hjælper dine børn en hel søndag og det var da vist også tiltrængt:)

Unknown sagde ...

Oline - det var lige det jeg trængte til, inden hovedpuden kalder. Du er en stor forstående skat :D

Anonym sagde ...

Du er da en dejlig supermum, sådan at kunne indfange de store slemme nullermænd. Må tilstå at jeg også har nogle gode krabater af og til, men de når nu ikke at vokse sig SÅ store, selvom de kan hapse efter knæhaserne. ;-)

Anonym sagde ...

Hold da op. 10 timer? Er det en større herskabslejlighed eller hvad? Jeg synes det er fantastisk at du hjælper på den måde, men jeg håber virkelig at det bliver værdsat.

Anonym sagde ...

Er det ikke den fraflyttedes nullermænd? Vedkommende kunne i det mindste have støvsuget, da hun forlod værelset.
Du er fantastisk, at du stiller op med kost og spand og hjælper. Ærgerligt, at du ikke selv får fornøjelsen af herlighederne, når det er klaret.

PS: Kan du egentlig smage mad, når du ikke har din lugtesans?

Unknown sagde ...

Bibotøsen - godt udtryk: hapse efter knæhaserne. For det er lige, hvad de gør.

Jens - inkl. kørsel, og du ved jeg bor laaaaaangt væk. 57 m2 og tusind tak.

Lone - den på billedet er fra éntreen, så det er vel fælles område :D
Tak for skønne ord - luner godt på ømme skuldre. Fornøjelse er, da Malene ringede og sagde det var vidunderligt
Til PS: Nej det kan jeg ikke, da det jo hænger sammen, STORT savn.

Anonym sagde ...

man kan godt ind imellem undre sig.. til gengæld er de gode til så mange andre ting de unge mennesker... men man kan da godt undre sig over hvor alle de nullermænd dog kommer fra :-) Hilsner fra Ærø

Unknown sagde ...

Hej Charlotte - var der ikke noget med din datter og min søn på et tidspunkt :D
De er nemlig gode, og man kan overskue meget mere, når det ikke hoper sig op rundt omkring en.
Mange hilsner retur

Lene sagde ...

DU er bare dejlig! så er det sagt :-) men jeg var heller ikke så god til det rengøring, da jeg flyttede hjemmefra, så landmanden tog en gang en kost og fejede min lille lejlighed, mens han ventede på jeg kom hjem og hængte resultatet op på min opslagstavle med en seddel på, hvorpå der stod Danefæ!

kokken sagde ...

Ok - jeg har set nullermænd der var større end det. De var så store så man kunne blive helt bange for dem. Det var da sønnen boede i kollektiv, og der blev der stort set aldrig gjort rent, andet end når der lige kom en mor forbi.Og de fleste af de unge mennesker var vokset op i rene hjem. Og engang så ændrer det sig.... Krammer herfra

Anonym sagde ...

Jeg kunne godt ha lyst til å bruke ti timer på mine barns studenthybler, - gudene vet at det trengs. Men jeg ville aldri få lov, og de ville blitt dødelig fornærmet om jeg gjorde det. Den eneste gangen jeg fikk lov var da min datter flyttet inn der hun bor nå. Da hjalp jeg henne å vaske etter de andre.

Det er mye god omsorg i det du har gjort, Sister. Og når de setter pris på det, er det jo også verdt det.

Anonym sagde ...

Synes ikke det er fedt at blive udstillet som svin, jeg har selv klaret ting også. Men det fair, havde selv prøvet at få badekaret til at se pænt ud, med kemikaler, der klarede du det bedre. Men som sagt har studerende heller ikke den vilde tid til at gå rundt og vaske gulv hver dag, vi er ikke hjemmegående.

Tak for igår, det er lækkert, men ikke sjovt at det skal udstilles.

Anonym sagde ...

Til den udstillede: Det gør ikke noget, der er ingen løftede bryn her, vi kender det, alle vi, der har haft kærester, koner eller mænd, og/eller børn.
Man kommer til at savne det, den dag man ikke kan vaske mudrede sportstrøjer eller opsamle hårbånd med nullermænd.
Mon ikke også et par stykker kan huske, hvordan det var at være ung og skulle nå både studier eller arbejde, fritid og ikke mindst kærlighed eller venskaber? SÅ er der ikke tid til at opsamle og arkivere papirer, der drysser ned. På den anden side lærer man at vurdere og vægte: "HOV det-der-xyz skal lige herover, hvor det er i sikkerhed" tænker man og strækker en arm ned og placerer SU-oversigten på reolen med "Lærebog i Anatomi" eller hvad man nu studerer :-)

I øvrigt, Sister, er der det sjove ved Weblogs at man skal læse så meget så de nysgerrige oftest falder fra. Det er kun de gamle gode rare bekendte, som dukker op og læser med; weblogs er den hjælpsommes medieværksted:-)

Unknown sagde ...

Lene - du har en skøn kartoffellandmand - humor i den grad. Stort tillykke med ham.

Det er jo DET fr. pippelipglosskok, det er jo for at hjælpe, så de har overskuddet til at passe studier og ALT det andet.
Og selføllerlig ændrer det sig - når de får tiden :D

Hege - jeg har jo heller ikke fået lov, for det må jo ikke vises frem. Men hvorfor kan de ikke bare tage imod med kyshånd, så kan kræfterne lægges et andet sted.

Sødeste skat - det er for at hjælpe og ikke for at udstille og kritisere.

Donald - du er altså bare dejlig. Må jeg give et knus næste gang :D
Og du har fuldstændig ret mht weblogs, men det ER jo en af de gode trofaste, som er forsvundet :(

kokken sagde ...

hø-hø-hø du har da os sister ... såååå det;o

Unknown sagde ...

Og jer vil og SKAL jeg ikke undvære fr. KOK.

Donald - ros til dig fra den udstillede :D

Anonym sagde ...

Tak og et knus er velkomment!
Hvorfor kommer jeg til at tænke på at i visse situationer ville en slamsuger være meget handy at ha' i baghånden? Tænk nu hvis man kendte en chauffør til sådan et rengøringsmirakel!!! Ah her ville se nydeligt ud efter en halv time.
:-) og knus!

Unknown sagde ...

Donald - hukommelsen har du da, det kunne da ha været skægt, at mor dukkede op på Englandsvej med slamsugeren :D
Nu får vi se, om der bliver plads til næste blogmøde, kom for sent med tilmeldingen, men Hege har tilbudt hendes skød ;o)