lørdag den 13. december 2008

WauW

Stort når man kan indrømme, at det VAR en bommert:

Hjort dropper fire jobansøgninger om ugen.Claus_Hjort_Frederiks_6186b Når afslag er modtaget fra steder, hvor jeg virkelig gerne ville arbejde, skriver, at de har modtaget 270 - 510 - derudaf - stk. ansøgninger. Jamen, så er man fyldt med skyld over, at have belastet en stakkels sekretær, med yderligere arbejde. Ministerchaufførjobbet fik over 500 ansøgninger - hvor mange var virkelig relevante?

Nu kan vi - der skulle søge det antal hver uge - vente i spænding på, hvad "han" så finder på.

17 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er da gode nyheder!! Og ja, spændende hvad HAN nu finder på

Anonym sagde ...

jeg tænkte straks på dig, da nyheden kom om, at der ikke skal sendes 4 ansøgninger om ugen...men som du skriver , hvad findes der mon så på?

Anonym sagde ...

...og forresten var begrundelsen at det var belastende for arbejdsstederne? Hvad med dem der skulle ansøge...sikke et job de blev sat på??

Unknown sagde ...

Bibotøs - meget gode nyheder og meget spændende ;o)

Anne - jeg fandt nyheden hos Nina, så jeg har intet hørt i medierne, altså dem man normalt hører nyheder på :D

Nemlig for der er ingen job at søge. Meget svært for alle parter.

Grønlandsposten sagde ...

Det tog sin tid, men han kom da endelig til fornuft. Og ja, interessant hvad han nu finder på. Kender flere, der venter i spænding...

Anonym sagde ...

Jeg synes det er fantastisk. Måske finder han på noget andet, men indtil da er jeg sikker på at mange nyder det. Den regel var vist også til gene for alle mennesker. De eneste som havde glæde af den regel, var vist postdanmark.

Unknown sagde ...

Grønlandspost - mon ikke han har været under stort pres fra arbejdsgiverne, det tror jeg.

Jens - så bliver det en dejlig juleferie - trods alt.
Og hvor har du ret, igen, igen, igen, igen, igen, igen og igen.

Pernille sagde ...

Jeg tænkte også noget i retning af endelig da jeg hørte det.
Det er bare lidt ærgeligt at der kun blev fokuseret på det øgede arbejdspres hos arbejdsgiverne, der modtog for mange useriøse ansøgninger - ikke et ord om ansøgerne og deres situation :)

Anonym sagde ...

Jeg er SÅ glad for den nyhed, og har også lige lavet en jubelpost på min blog. ;)
Selvfølgelig er det spændene at se hvad der så findes på - lige nu fryder jeg mig bare over at jeg kun skal søge 4 jobs om ugen i en måned mere. ;)

Unknown sagde ...

Pernille - fuldstændig rigtigt - men det kommer os da til gode, og det er godt.

Har været på besøg Mona :D
Er det en hel måned mere - hmmmmm - så tager vi den med ;o)

Conny sagde ...

Det var sku da på tide han fandt ud af det ,det har vi andre da vist lenge( det var en dorlig ide)

Nina sagde ...

Godt jeg kunne sætte denne lavine af glæde igang, dejligt at der er så mange med mig, der synes at Minister Frederiksen ind imellem foretager sig ubegribelige ting.

Unknown sagde ...

Conny - meget dårlig ide, men der er nogle mennesker, som har svært ved at lytte.

Det var nemlig en god gerning du der gjorde Nina - tusind tak.

Anonym sagde ...

Han er måske ikke helt overbevidst om at det er en fejl, her giver han a-kasserne skylden
http://bm.dk/sw33039.asp

Unknown sagde ...

Kære anonyme - Hjort er godt nok utrolig, og et spændende, kreativt menneske :D - tak for dit link.

Lotte sagde ...

Ja, jeg læste også den gode nyhed ovre hos Mona - det glæder mig sådan at folk ikke skal trækkes igennem den mølle for eftertiden. Både jobsøgere og dem, der skulle ansætte folk, har været plaget af den latterlige regel.

Jeg slipper heldigvis med skrækken i denne omgang - der er nyt job i vente fra nytår, så jeg når slet ikke at blive ledig :-)

Unknown sagde ...

Ejjjjjj - kæmpestort cyberkram og tillykke Lotte - det var da supernyheder :D