tirsdag den 25. september 2007

Lille gåtur

efter mandens yndlingskartofler. Kan ikke spise andre end dem, som hentes på en lille gård nede af vejen. Mærkeligt, at vi ikke kan have vores egne! ! ! ! !
Prøv lige at nyde disse farver:
På vej tilbage hører jeg den smukkeste lyd, og ud spinger en lille vimmer tøs. Stine. Vi fik en lang snak om lastbilkørsel - som pige. Fordommene og hvor ubeskrivelig hjælpsomme mændene er, når dyret skal vendes eller bakkes. Tak, men vi kan selv.
Hun havde arbejde til mig, men så skulle jeg da bare lige komme til Bornholm. Hmmmm.
Men se lige skiltet, samme farve som mit, som er indsat nede i bunden. Sådan.

15 kommentarer:

Nina sagde ...

Det er altså bare for sejt, det der!! RESPEEEEKT!

Unknown sagde ...

Tak nina - og du kan så meget, som jeg ikke kan - RESPEEEEEKT tilbage.

et cetera sagde ...

Åh, jeg ville gerne have været med på en "lytter" da I to truckergirls snakkede :-)

Unknown sagde ...

Det var du da - du kan da høre det helt Nordjylland, hvordan det seje trucker-sprog blev brugt. Jeg ønskede hende god tur hjem og åhhh, hvor ville jeg godt ha været med. Det er dælme en flot vogn - hun har banket ned der, eller det var vist fars (som ejede firmaet).

Nille sagde ...

Kører du langturs-lastbil???? Waouw!!!!
Rigtigt at det ikke er et typisk kvindejob - men det giver jo på ingen måde mænd ret til at tro at de har eneret... ;-)

Unknown sagde ...

Nej, jeg kører ingen steder nille, kun til den lokale og handler.
Men jeg kan køre de store pragtfulde dyr - og det er fedt.

kokken sagde ...

Ja, det syns jeg også det er - godt gået at du i det hele taget havde mod på at tage et stort kørekort - hold da op :-)

Unknown sagde ...

Tak fr. Koch, det var en rigtig, rigtig god oplevelse, du sku prøve.

kokken sagde ...

ja,ja, sister jeg har en lille yaris som jeg suser rundt i - den er helt min egen- men hold da op hvor kan jeg nogen gange være i tvivl når jeg skal parkere eller i det hele taget finde en plads. Kunne du forestille dig mig i en mega-lastvogn nej vel ;-) Respekt jeg synes det er flot du kan flytte rundt på sådan et dyr:-)

Tenna sagde ...

Man må jeg bøje sig i gruset i respekt over du mestre sådan et stort dyr af en lastbil. Det er simpelthen SEJT!!!

Frk. Bibo sagde ...

Ud over at hun er blog-mamma, er hun også truck-mamma. ;-) Men hvis I nu havde jeres egne kartofler, så ville du ikke komme på den gåtur eller tage de fantastiske billeder eller mødt Stine og så til sidst havde lavet dette flotte indlæg. Mmmmmm... ;-)

Unknown sagde ...

Fr. Koch - en fredag var jeg ude og køre 10 timer fra den ene ende af landet til den anden. Der skulle bl.a. leveres nogle kasser til en lille boghandler i Virum. Der hvor jeg parkerede, kunne bilerne godt komme ud, hvis de vendte og drejede lidt. En dame på over de 80, så helt opgivende ud, så jeg spurgte pænt, om jeg skulle bakke hendes bil ud. Hun kiggede på mig med mistro og spurgte: Kan du det?
Det var sgu - undskyld - lidt morsom, at kunne fortælle hende, at det var mig, der kørte den store der.
Fik lov til at bakke hendes bil ud og hun var glad.

Emmaline - tak - jeg ønsker mig en i føsdagsgave.
NEEEEEEEEEJJJJJJJJJJ et cetera - NEJ.

Frk. bibo - du er simpelthen for skøn, det er jo rigtigt. Koldt knus til din feberhede ;o)

Anonym sagde ...

Jeg forstår ham - ham Jens - han er kender af god smag og god smag det går man efter og gerne langt.

Anonym sagde ...

Jeg har også set en lille vimmer tøs hos mit lokale supermarked i en enorm lastbil. Et fantastik syn, for man tror jo umiddelbart, at det er vigtigt med kæmpe kræfter ...

kokken sagde ...

Med fare for at gentage mig selv: Du er sgu da for sej!!!!!!!