tirsdag den 25. september 2007

Revurdering

af vores hus, skulle ske i dag, af et kreditforeningsfirma. Spørg lige, hvem der har styrtet rundt og gjort huset fint, som om at det skulle sælges? Der blev ikke bagt boller, men stearinlysene var tændt i hele hytten, da det bare regner helt vildt.

Min hjerne var totalt indstillet på at møde en mand, som jeg overhovedet ikke brød mig om, bare ved hans overmåde friske, irriterende sælgeragtige tone i telefonen, da han ringede for at aftale mødet i dag kl. 10.
Ind af døren træder en charmetrold - godt 2 m. høj og på min egen alder. Han hed Jens. Ja, ja, men inden jeg overfaldt ham - verbalt - skal siges, at han havde en hjælper med, der var li'så høj.
Grunden til revurdering, er selvfølgelig, at finde ud af hvormeget huset er steget i værdi, efter alt det vi har lavet. For derefter, at gå videre med at få en lokal ejendomsmægler ud og gi et bud på, hvad huset kan sælges for - EFTER at naboen, har anlagt skov og læhegn. Hvor meget er huset faldet i værdi, når vandudsigten forsvinder? Det skal han simpelthen betale - har jeg besluttet. For der er dømt krig, jeg vil ikke finde mig i, at den mand ødelægger vores livskvalitet. Vi gider ikke gå rundt mere og ha ondt i maven pga. ham. Desværre har vi ikke hørt fra Miljøministeriet, hvor der skulle komme en ud og besigtige, den nyanlagte skov. Jeg må hellere rykke.

8 kommentarer:

Nina sagde ...

Held og lykke med projektet, han skal bare ha´, skal han, den nabo. Og charmetrolden, må vi ikke høre lidt mere om ham, hva´?

et cetera sagde ...

Godt, min ven - det dér skal man ikke finde sig i! Jeg synes det er galt nok med plantningen og de konsekvenser det får for jeres ejendom - men at det også gør en "skade på livskvaliteten" ved spekulationer m.m. det er simpelthen ... ja, jeg tro sør'me jeg mangler ord. Jeg synes ihvertfald det er den rigtige "kurs" I vælger. Jeg vil da også godt høre lidt om hvordan det ellers gik med charmetrolden ;-)

Unknown sagde ...

Næ nej piger - der kommer ikke mere om charmetrolden, før jeg hører fra ham igen ;o)

Dejligt med supporten fra jer begge.

anjoe sagde ...

Forstår til fulde Jeres handlinger, ovenud endda, men med glimt i øjet vil jeg bemærke, at ifald du, sister bonde, telefonisk gav udtryk for en slags mistillid, ja så tror pokker at selv en 2 meter høj charmetrold har følt sig nødsaget til at medbringe en ditto 2 meter høj bodyguard, fnis, grin...

Også pøj-pøj fra mig!

kokken sagde ...

Jah, jeg ved ikke jeg synes jo det lyder rigtig spændende med ham der charmetrolden - ham vil jeg da også gerne høre mere om. Alt det andet bliver man vist i dårligt humør af. Men godt at I har overskud til at give ham lidt modspil - for det tror jeg faktisk han har fortjent - den slags skal ikke have det alt for nemt! Knuzzer herfra

Unknown sagde ...

Anjoe - charmetrolden kunne ikke høre, hvilken opfattelse jeg havde af ham, så hvorfor han medbragte et extra eksemplar, står uden for min fatteevne.

Fr. Koch, man bliver i dårligt humør, vi er i dårligt humør, men hvis jeg ikke skal skrive om det, må du give en melding. Skulle nødigt gøre, så andre bliver i dårligt humør af, hvad jeg bliver i dårligt humør af ;o)

Tenna sagde ...

Sådan! Bare giv ham kamp til stregen, ikke noget med at lade sig tryne. At ramme ham på pengepungen er sikkert også det svider mest. Held og lykke med kampen ;-)

Unknown sagde ...

Tak emmaline - det bliver der brug for.