mandag den 7. januar 2008

Nu må jeg have luft -

frisk luft. Hvordan kan DR-drama, vælge i disse "nu-skal-alle-holde-op-med-at-ryge"-tider, at lade lægen Jacob - LÆGEN - ryge? Forstå det dem som kan, jeg kan ikke. I dag er der sendt mail til DR for at få en forklaring, (som jeg nok aldrig får, men luft, det fik jeg), ikke bare på, hvorfor lægen skal ryge, men også de unge mennesker, som vi så i gårdsdagens afsnit.

Det gør ufatteligt ondt, at folk som jeg elsker højt, er forfalden til denne vane. Det er jo i bund og grund et meget, meget langsomt selvmord, de er i gang med. Vi har lige haft en lang diskussion om det, her på hjemmefronten, og jeg føler mig magtesløs. Der er intet at gøre. Lige meget hvilken metode, man tager i brug, er den forkert. Godt nok hårdt - vil jeg bare lige sige - hej.

11 kommentarer:

Lotte sagde ...

Skarpt observeret! Og godt du fik luft! Jeg kunne ikke være mere enig.

anjoe sagde ...

Rygning er noget skidt, det har du ret i, sister bonde, men ikke at vise et hverdagsbillede i en dramaserie, ja det er sgu' ligeså galt...

At du i en pæn del år har været røgfri, det er da bare så flot, men du er jo sej, ik'? Og det danske samfund er tilmed ved at rette sig ind efter dine ønsker, ik' ik'???

Og så afslutningsvis, sister bonde; du har fundet en sjæleveninde her på bloggen, og så vil du ikke besøge hende privat, førend røgen er væk... Undskyld, men du stoppede vel først selv, da du følte tiden var inde, ik'?

Unknown sagde ...

Tak Lotten.

Anjoe - med den skarpe pen ;o)

Anonym sagde ...

hold da op, det bemærkede jeg slet ikke...og det med at holde op med at ryge, det kan man vist først på den rette dag??siger en hvis rette dag var 28-5-1995 (klokken..)
men tilbage til serien...synes også det skulle have været udeladt...

Anonym sagde ...

og så kan hun ikke engang huske datoen rigtigt fniiis 28-5-1992 s´ørme

Unknown sagde ...

Anne tror min var - eller lader som om - Dronningens fødselsdag den 16. april 1994, så du er lige nogle år foran - tillykke.

et cetera sagde ...

Jeg er enig i dine iagttagelser, Sister - og det kan man så kalde dobbeltmoralsk fra en ryger - men det er jeg altså - og jeg har også respekt for dine synspunkter - dyb respekt endda (jeg har mistet en far og svigerfar som begge døde af rygerelateret lungekræft). Jeg kender dig godt nok til at vide, at DIN skarpe pen udelukkende udspringer af angst for lignende tilfælde blandt dem du holder af.

Unknown sagde ...

Tak søde et cetera. Du har nemlig så inderlig ret - det er angst.

johanne sagde ...

Jeg er fuldstændig enig. Serien er god...men billederne af den storrygende læge har drevet mig til vanvid siden 1.afsnit. Jeg fatter ikke, hvad DR tænker på.
Hvor skal jeg skrive under?!!

Unknown sagde ...

Kæreste Johanne - tak, at jeg ikke er alene. Ved ikke, hvor du kan skrive under, men jeg har sendt en mail via denne side: http://www.dr.dk/DR1/Sommer/20071217130607.htm
Jo flere - des bedre.

anjoe sagde ...

I min familie er fem døde af kræft, men ingen vedr. røg. I min nærmeste kreds er syv døde, der to, som man mente at kræften startede grundet rygeri, ellers intet!!!

Prøv evt. lige at finde andet/andre ting, der kan slå folk ihjel tak - god dag fra anjoe