onsdag den 25. juni 2008

Blogbackup

Download BloggerBackupSetup.1.0.9.23.zip Pak exe.filen ud og Blogger Backup er dermed installeret. Programmet ligger der, hvor du har valgt det skal ligge, og åbnes derfra. Når du starter programmet, begynder du med at oprette din blogs informationer (brugernavn og password), hvorefter programmet downloader din blog. Fremover hentes kun det sidste, som du ikke har backup af. Backup af bloggen, ligger i den folder du bestemmer/har navngivet på harddisken. Programmet er lidt simpelt, skrevet af en programmør til andre programmører, men det ser sørme ud til at virke. Dog har jeg ikke fundet ud af, hvorfor billederne ikke kommer med. Kommentarerne står fint på en side og indlægget på en anden, men uden billeder. Hmmmm. Hvis andre får lyst til at lege, så giv endelig jeres erfaring videre her. God fornøjelse.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg bruger et online-program, der hedder www.blogbackuponline.com hvor de første 5 mb er gratis, og ellers koster det 50$ om året. Programmet kræver ingen software og ingen programmering. Mine billeder ligger på tinypic, og derfor er de ikke med i backuppen. Jeg synes, det er bedre at have det hele online, hvis computeren skulle gå i stykker eller blive stjålet.

Anonym sagde ...

Jeg suger lige til mig af dine erfaringer og Madames ligeså...Jeg har downloadet program som dig Sister Bonde, men ikke nået videre ... jeg går lidt i baglås med al den (engelske) information...jeg har det jo sådan lidt ta ta ta med manualer :-)

Unknown sagde ...

Tusind tak Madame for meget fint forslag, dejligt, dejligt. Men det er kun fordi flere, har efterlyst, så man kunne have bloggen liggende på en extern harddisk eller, hvad ved jeg ;o)

Anne - bare spørg mig - så skal jeg forsøge, så godt jeg kan. Håber at Donald kommer med, tror han vil være super til at oversætte og forklare. Vi venter i spænding.