mandag den 30. juni 2008

Bare en lille

historie fra det virkelige liv - nu hvor I alle er ved at pakke sammen - eller har pakket og skal af sted på ferie. Man ved aldrig, hvad der venter, når man vender retur på sin arbejdsplads (hvis man er så heldig at ha en ;o)
For en del år tilbage, sad jeg som sagsbehandler i udlejningsafdelingen - Magasin Ejendomme og havde gjort lidt ud af, at oplære receptionisten, til at kunne udføre mine arbejdsopgaver. Hvis der var noget, som pressede sig på, hun tage over og klare det hele. Ingen er uundværlig ;o)
Da jeg skal væk en lille uges tid, siger jeg til hende (med et smil - ikke alvorligt): Når jeg kommer tilbage, skal der ikke være én eneste bunke med udlejningssager, som skal behandles, min indbakke er tom.
Hun nikker og siger: Selføllerlig - det klarer jeg.
Kommer retur fra ferie og finder mit kontor, fuldstændigt clean. Indbakken er tom, ingen bunker - jamen altså, altså. Går ud i receptionen og roser hende i høje skyer, hun har jo li’som klaret 2 job på en uge.
Hun smiler.
Retur til mit kontor, skal der findes noget og skabene åbnes. Her findes den ene bunke udlejningssager efter den anden, og jeg skriger højt af grin.
For fanden, hvor var hun god.

Vi ses fortsat - omend alt alt for sjældent - skønne skøre kvindemenneske.
Sister Bondes have har nu fået fil-de-fer-have-lanterner :D

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Sikke en skøn historie om en skøn kvinde - sidder og skrald griner :-)

Unknown sagde ...

Tak Marianne - dejligt at få andre til at grine :D